Jak wzmocnić odporność organizmu? Najlepsze domowe sposoby i zasady zdrowego stylu życia

Jak wzmocnić odporność organizmu

Wszechobecne wirusy dosięgają niemal wszystkim – od najmłodszych, po emerytów. Dlaczego tak się dzieje? 

Wszystko to uwarunkowane jest przede wszystkim przez niedostateczną pracę układu immunologicznego. Nasz odporność jest zbyt słaba, co daje pole do popisu wirusom i bakteriom.

Jeśli chcesz ustrzec się przed wszelkiego rodzaju infekcjami – musisz koniecznie zadbać o swoją odporność. Jak to zrobić? Jak wzmocnić organizm?

Proces wzmacniania układu odpornościowego wymaga czasu. Nie da się bowiem z dnia na dzień poprawić odporności. Minimalny czas „terapii” to kilka tygodni. Nie mniej jednak – jak najbardziej warto. Można na tym zaoszczędzić sporo czasu (długie kolejki), zdrowia (rzecz oczywista) i pieniędzy (koszt leków). Jak tego dokonać?

zasady zdrowego stylu życia

Istnieje wiele sposób na wzmocnienie organizmu. Nie są to metody kosztowne. Wręcz przeciwnie – niekiedy nie wymagają żadnych, absolutnie żadnych nakładów finansowych. Poniżej prezentujemy pięć skutecznych metod na aktywizację układu odpornościowego.

  1. Czystek
    Absolutnym hitem ostatnich miesięcy jest czystek. To ziele to prawdziwe bogactwo polifenoli. Aktywują one układ odpornościowy, oczyszczają organizm z toksyn i dodają energii.
  2. Czosnek
    To niezbyt ładnie pachnące warzywo to prawdziwe bogactwo minerałowo-witaminowe. Działa antyzapalnie, antybakteryjnie i przeciwgrzybiczo.
  3. Sok z cytryny
    Bogactwo w witaminę C (i nie tylko) sprawia, że sok z cytryny to doskonały sposób na wzmocnienie układu immunologicznego organizmu.
  4. Miód
    Miód to substancja, która wykazuje wiele właściwości pro-zdrowotnych. Między innymi działa antybakteryjnie, przeciwzapalnie i przeciwwirusowo. Może stanowić zarówno lek, jak i być wykorzystywany w formie profilaktyki. 
  5. Kompleksy witaminowe
    Doskonałym sposobem na wzmocnienie organizmu i poprawę ogólnej kondycji organizmu jest stosowanie gotowych kompleksów witaminowo-mineralnych.

Doskonałym pomysłem na wzmocnienie organizmu jest także stosowanie się do tzw. zasad zdrowego stylu życia.

Świadomość społeczna w kontekście konsekwencji zdrowotnych wynikających z nieodpowiedniego stylu życia sprawia, że coraz częściej można się z osobami, które podejmują trudy prowadzenia zdrowego trybu życia.

Jak wyglądają podstawowe zasady zdrowego trybu życia? Co należy robić, aby móc powiedzieć, że nasz styl życia ma charakter pro-zdrowotny i nie powoduje żadnych skutków ubocznych. Poznaj pięć podstawowych elementów.

1. Dieta, czyli jak jeść zdrowo?

Jadłospis zdrowy to jadłospis: pełnowartościowy, zbilansowany i bazujący na produktach wysokiej jakości. Jedz, kilka razy na dobę (4-6 razy) o stałych porach. Pij dużą ilość wody (nawet 4 litry na dobę). Zadbaj o to, by dostarczać ostatni posiłek maksymalnie dwie-trzy godziny przed snem.

podstawowe zasady zdrowego trybu życia

2. Ruch, czyli zdrowe aeroby

Ruch to zdrowie – to powiedzenie ma w sobie wiele prawdy. Aktywne spędzanie czasu wiąże się z kilkoma korzyściami, a konkretniej: lepszą kondycją organizmu, zapobieganiem dolegliwościom, poprawą krążenia, poprawą pracy układu oddechowego, zapobieganiem odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Szczególnie pro-zdrowotne właściwości wykazują ćwiczenia aerobowe (tlenowe).

3. Sen, czyli o istocie regeneracji

Przemęczenie, nadmierna senność w ciągu dnia, problemy z koncentracją to efekt niedostatecznej regeneracji. Zwykle wiąże się to z niedostatecznym czasem snu. To jednak nie jedyne przyczyny takiej reakcji organizmu. Na niewyspianie wpływ może mieć także brak komfortu w sypialni, jedzenie przed snem czy używki.

Niezwykle ważne jest to aby zadbać o odpowiedni poziom melatoniny w organizmie. Pomóc w tym mogą środki takie jak Melatolin Plus (MelatolinPlus.pl).

4. Używki, czyli co można, a czego nie można

Wiele osób, które zmieniają swój tryb życia pragnie całkowicie odciąć się od wszelkich używek. O ile, rzucenie palenia i środków odużających (narkotyków, dopalaczy) jest konieczne, o tyle rozstanie z alkoholem wcale nie. Udowodniono bowiem, że lampka wina wieczorem czy małe piwo po wysiłku fizycznym mogą wykazywać dobroczynne właściwości.

5. Suplementy, czyli jak wspomagać organizm

Prowadzenie zdrowego trybu życia to także suplementacja. Uzupełnianie diety w ten sposób jest bardzo wygodne i zalecane przez dietetyków i lekarzy. Należy jednak pamiętać, że dobór konkretnych środków powinien być oparty o niedobory i generowane zapotrzebowanie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*